Boekrecensie – Zomertijd Suzanne Vermeer

Op vakantie vind ik het heerlijk om te lezen, op de één of andere manier lukt me dat thuis een stuk minder goed. Dus ik wilde een leuk boek mee. Ik weet eigenlijk niet meer hoe ik er aan kom maar denk dat ik het ergens uit een psychologie magazine heb gepikt.

Samenvatting: Koen en Isabel hebben allebei een zeer verantwoordelijke en drukke baan. Wanneer de schoolvakantie aanbreekt, moeten ze voor een week een logeeradres voor hun dochtertje Bibi regelen. Op aanraden van een collega van Koen brengen ze haar naar een zomerkamp. Dan krijgen ze een telefoontje dat Bibi is verdwenen, later blijft ontvoert. Als ze haar dochter ooit nog terug wil zien, zal Isabel een hoge persoonlijke prijs moeten betalen.

Mening: Zomertijd is in duidelijke taal geschreven. Zinnen zijn niet overdreven lang en moeilijke woorden komen weinig voor. Dit boek leest als een trein. Hoewel de ontknoping voorspelbaar is, vond ik het een leuk boek om te lezen. Dit boek valt onder het genre literaire thriller maar ik vind het meer een spannende roman. Zelf had ik het wel leuk gevonden als de egoïstische zus van Isabel iets met de ontvoering te maken had gehad. Maar nu meer een “vrouwe” boek wordt omdat het hun band hersteld.
Het zou mij niet verbazen als de AKO op schiphol al de boeken van Suzanne Vermeer heeft liggen. De titels spreken aan:  All-Inclusive, De Vlucht, Cruise, Apres-ski, De Suite. En omdat het leest als een trein vind ik het ook echt relax vakantie boeken. Je hoeft er niet in te duiken. Soms is dat op vakantie ook leuk omdat je dan echt mee getrokken wordt in het verhaal nu was ik gewoon benieuwd naar de ontknoping. Als je langer op vakantie bent zou ik meerdere boeken van haar meenemen of nog een boek waar je wel echt in moet duiken.

Ik lees terug dat All-Inclusive een aanrader is weet ik welke ik volgende vakantie meeneem.

Nieuwsgierig geworden? Koop hier het boek Zomertijd van Suzanne Vermeer.

Schrijver van het boek: Suzanne Vermeer. (Alhoewel, leuk weetje: http://www.nrc.nl/nieuws/2011/06/27/overleden-auteur-paul-goeken-was-suzanne-vermeer/)